Majstor

Da scenariji za filmove nastaju svakoga dana, svugdje na svijetu, potvrđuje i primjer  električara Pierrea Le Guenneca, čiju je kuću na Azurnoj obali pretresla policija, odnijevši blago što se sastoji od 271 djela likovnoga genija Pabla Picassa! 

    
Gospodin Le Guennec, naime, bio je Picassov električar; postavio mu je alarmne sustave u njegove brojne kuće u Francuskoj, a navodno mu se umjetnik odužio velikodušnim darom – vlastitim djelima. Picassov sin danas tvrdi kako je to praktički nemoguće, jer njegov tata jest bio široke ruke, no umjetnine ja darivao isključivo s posvetom i datumom. Francusko pravosuđe morat će se pozabaviti ovim slučajem i rekonstruirati što se ustvari dogodilo.

Uistinu, teško je ostati pribran kad se odjednom pojavi takva količina djela za koje se uopće nije znalo. To je pravi rudnik blaga, i u umjetničkom i u komercijalnom smislu. Danas 71-godišnji Le Guennec u vrijeme kada se sve to događalo, prije četrdesetak godina, bio je još prilično mlad, a blago u njegovom posjedu sigurno mu je na neki način odredilo život. Ne vjerujem da itko može mirno spavati dok mu u garaži leži gotovo tri stotine umjetnina takvoga ranga – čak i bez obzira na način na koji je do njih došao. Zamislite da u kući imate samo jednu jedinu Picassovu sliku – vjerojatno bi stalno zaokupljala vašu pažnju.

Je li majstor za alarme zloupotrijebio svoju vještinu? Ili je ekscentrični genij u nekom trenutku upao u darivateljsko ludilo? To bi mogao biti sadržaj nekog vrlo napetog trilera, u visokoj produkciji.

S druge strane, svi koji smo ikada u životu imali kontakte s majstorima znamo kako je riječ o vrlo kompliciranoj i razmaženoj skupini. I najveći umovi i najvještiji manipulatori drhte u susretu s majstorima, pitajući se kakav će biti konačni omjer kvalitete i cijene. Jedna od neophodnosti suvremenog života jest poznavati dobrog majstora ili putove kako doći do njega.

Možda zato nije sasvim ludo pomisliti kako je Picasso jednostavno znao cijeniti – pravog majstora.