Kako spriječiti debljanje nakon 40-te

Društvo često stigmatizira osobe s prekomjernom tjelesnom težinom, ali treba biti svjestan kako nisu isključivo oni krivci za svoj problem. Na debljinu utječe puno toga.

Debljina u Hrvatskoj sve je veći problem kojemu treba posvetiti više pozornosti. Jeste li se ikada pitali zašto se debljina često javlja nakon 40-te godine života, posebno kod žena!? Jedanan od osnovnih razloga jest što se usporava bazalni metabolizam, ističe Eva Pavić, mag.spec. Preporuka je stoga nakon četrdesete godine dnevno unositi 300-500 kcal manje i povećati tjelesnu aktivnost.

Ljudima koji su cijeli dan na poslu i u pokretu često je problem jesti kvalitetan ručak. Nutricionistica Sunčica Đunđek preporučila je što ponijeti na posao za užinu. Ona preferira ječam, rižu i proso i najčešće priprema neku salatu u koju dodaje i meso. Za pripremu je potrebno 20-ak minuta, a prednost takve salate je što može stajati, a ukusna je i hladna.

SALATA KAO CJELOVITI OBROK
Sastojci:
ječam
grašak
mrkva – žuta i narandžasta
puretina
maslinovo ulje
sol
(možete koristiti i neke druge sezonske namjernice)
Obrok upotpuniti voćem.

Uz to što jedemo bitno je paziti i kada jedemo, ali i koliko spavamo, ističe prof. dr. sc. Mirko Koršić. Važno je spavati barem 7 sati dnevno. Novije studije kažu da smo se termički ulijenili. Ljeti se koristimo klimom, zimi previše grijemo prostorije, a zdravlje zbog toga nerijetko pati.

Kako bi znali jeste li prešli granicu normalne tjelesne mase, dobro je izmjeriti tzv. Indeks tjelesne mase. Dr. Vijorka Roseg voditeljica Odjela za programe zdravstvene zaštite Crvenog križa pomogla je našoj reporterki Tomislavi Gudelj da to učini, a isto savjetuje svima. Potrebno je odvojiti samo 2 min vremena. Imate li problem s debljinom savjete možete potražiti u 15 društava Crvenog križa diljem hrvatske i na njihovoj web stranici www.hck.hr.