Hodanje je 'superhrana'

Svakodnevno kretanje zdravije je od iscrpljivanja napornim treninzima, ističu stručnjaci i poručuju da je hodanje superhrana. Ono je biološki imperativ baš kao i hrana, tvrdi znanstvenica Katy Bowman, stručnjakinja za biomehaniku iz Venture u Kaliforniji.

U svojoj knjizi kojom savjetuje kako vratiti zdravlje prirodnim kretanjem (Move Your DNA: Restore Your Health Through Natural Movement) Bowman piše da postoje hranjiva kretanja koja su tijelu potrebna kao i hranjive tvari.

                     

Znanstvenici s Teksaške škole javnog zdravlja prošle su godine ispitivali 218 maratonaca i polumaratonaca o njihovim navikama vježbanja i o vremenu koje provode sjedeći. U prosjeku oni treniraju 6,5 sati na tjedan i sjede od 8 do 10,75 sati na dan, što znači da su maratonci i aktivni, ali i da ujedno mnogo sjede.

                     

Mala studija provedena na skupini muškarca koji nisu pretili, objavljena u časopisu Medicine & Science in Sports and Exercise pokazuje da tri petminutna hodanja tijekom tri sata sjedenja poništava štetne učinke dugotrajna sjedenja.

Predsjednica Američkog koledža za sportsku medicinu (American College of Sports Medicine), dr. Carol Ewing Garber, smatra da čak i lagano vježbanje hodanjem ima dobro fiziološke učinke. Ipak, priznaje da hodanje nije svemoguće. Svakako je za kosti zdravije hodati nego trčati, ali za snagu je bolje dizati utege.