U galaktici ima oko 10 milijardi naseljivih svjetova

Svaka peta zvijezda, poput Sunca, u Mliječnom putu ima planet veličine Zemlje koji je na takvoj udaljenosti da na površini može imati vodu kao ključni sastojak života, pokazalo je američko istraživanje.

Analiza temeljena na obradi podataka koje je u tri godine prikupio NASA-in teleskop Kepler pokazuje da je galaktika dom oko 10 milijarda potencijalno naseljivih svjetova.
Broj eksponencijalno raste ako se uračunaju planeti koji kruže oko hladnijih crvenih patuljastih zvijezda, najčešćih u galaktici. Planeti su, čini se, prije pravilo nego iznimka, rekao je voditelj istraživanja, student astronomije Erik Petigura s kalifornijskog sveučilišta Berkeley.

On je izradio računalni program kako bi analizirao podatke koje je prikupio teleskop i otkrio je 10 planeta koji su promjera sličnog Zemlji, a najviše dvostruko većeg. Ti planeti kruže oko matičnih zvijezda na udaljenosti koja im omogućuje da na površini imaju vodu.

Teleskop Kepler prikupljao je podatke tako da je otkrivao 'rupe' u svjetlu udaljenih zvijezda u zviježđu Labud. Neke 'rupe' posljedica su sjene koju stvara planet koji kruži oko zvijezde u trenutku dok prolazi ispred matične zvijezde, odnosno između zvijezde i teleskopa.

Petigura i njegovi kolege, proučavajujući podatke prikupljene tijekom 34 mjeseca, otkrili su da 22 posto od 50 milijarda zvijezda poput Sunca u galaktici ima planete približno Zemljine veličine koji su na takvoj udaljenosti od matičnih zvijezda da mogu imati vodu.

Proučavajući podatke s Keplera znanstvenici iz instituta SETI u Kaliforniji otkrili su da je među 3538 nebeskih tijela idenitificiranih kao mogući planeti, 647 planeta veličine Zemlje te da su 104 planeta na takvoj udaljenosti od matičnih zvijezda da na njima može biti vode, piše Hina.