Znanstvenici mapirali mutacije odgovorne za većinu tumora

Međunarodni tim znanstvenika objavio je veliki uspjeh na području istraživanja karcinoma nakon što je mapirana 21 mutacija, razorne promjene na genskom kodu odgovorne za nastanak 97 posto od 30 najčešćih karcinoma, prenosi BBC.

Spoznaja, odnosno odgovor na pitanje što uzrokuje spomenute mutacije mogao bi uroditi novim načinima liječenja oko 200 tipova karcinoma, nadaju se znanstvenici čija su zapažanja objavljenja u časopisu "Nature". Neki uzročnici mutacija, poput pušenja ili UV zraka koji oštećuju ili mijenjaju naš DNA su poznati, no većina uzročnika mutacija i dalje ostaje misterij.

Tijekom životnog vijeka stanice su izložene nizu mutacija koje ih u konačnici mogu preobraziti u tumorske, koje nekontrolirano rastu. Svaka mutacija iza sebe ostavlja jedinstvenu oznaku, djelić "genskog grafita" koji pokazuje je li pušenje ili UV zračenje pridonijelo mutaciji DNA, a znanstvenici su sada otkrili da 21 zaseban "grafitni genski potpis" uzrokuje 97 posto mutacija koje rezultiraju karcinomom.

Vrlo sam uzbuđen. Ti obrasci, ti potpisi su sakriveni unutar genoma tumora i oni nam govore što ustvari uzrokuje karcinom, izjavio je profesor Mike Stratton, ravnatelj Instituta Sanger.