Hrvatska i Francuska potpisale ugovor o filmskoj koprodukciji

Ugovorom o filmskoj koprodukciji Hrvatske i Francuske što su ga u Cannesu potpisale hrvatska ministrica kulture Andrea Zlatar Violić i njezina francuska kolegica, ministrica Aurelie Filippetti, dvije zemlje potvrdile su volju da obnove i utvrde kinematografske veze te želju za vrednovanjem zajedničkoga kinematografskog naslijeđa.

Za provedbu buduće suradnje s hrvatske strane mjerodavan je Hrvatski audiovizualni centar (HAVC), a s francuske Nacionalni centar za film i pokretne slike (Centre national du cinema et de l'image animee-CNC).

Osim što potvrđuje razvoj dvostranih kulturnih odnosa Hrvatske i Francuske, ugovor će hrvatskim producentima i filmskim stvarateljima omogućiti da dobiju novac iz inozemnih i francuskih fondova, prikazuju filmove u francuskim kinodvoranama, sudjeluju na francuskim i međunarodnim filmskim festivalima te veću prisutnost na međunarodnom filmskom tržištu. Stvorit će i temelj za suradnju između hrvatskih i francuskih filmskih stvaratelja i producenata na zajedničkim filmskim projektima.

Ministrica Zlatar Violić navela je kako HAVC ovim ugovorom ostvaruje još jedan svoj cilj - kontinuiranu međunarodnu suradnju.

Ugovor nam omogućuje vrlo dobar ulazak u sve koprodukcijske projekte, a ima i dugoročan efekt, naglasila je, napominjući kako Hrvatska mora kontinuirano pratiti razvoj svih suvremenih tehnologija i novih oblika suradnje jer se audiovizualno područje brzo mijenja. Ugovor će, kako dodaje, to omogućiti i kontinuiranom edukacijom od ulaska u EU, gdje su hrvatski filmaši - od montažera do ljudi iz produkcije i dosad dobro prolazili, a odsad će im taj proces biti još lakši.

Ministrica Zlatar Violić istaknula je i da svako ulaganje u audiovizualnu djelatnost znači velik poticaj - ne samo kulturi i područjima vezanima uz kulturu nego i za gospodarstvo u cjelini.

Ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar rekao je da se ugovorom potvrđuje strateško partnerstvo Francuske i Hrvatske, dviju zemalja koje dijele temeljne vrijednosti i zauzimaju se za očuvanje svog jezika i kulturnog identiteta.

Na našim producentima, autorima i filmskim stručnjacima jest da iskoriste taj institucionalni okvir na najbolji način, francuska kina i festivale, kao i produkcijski kapital, bilo da je riječ o produkcijama ili izvozu naših filmskih usluga, naglasio je Hribar.