Kilogrami se lakše gube uz raniji ručak

Raniji termin ručka mogao bi pomoći osobama koje žele izgubiti na težini, utvrdili su znanstvenici koji su proučavali prehrambene navike ispitanika na mediteranskom načinu prehrane.

Osobe koje su ranije ručale gubile su više na težini od onih koji su kasnije ručale, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu International Journal of Obesity.

Znanstvenici kažu kako otkriće upućuje na zaključak da vrijeme kada jedemo igra ulogu kako tijelo regulira težinu.

Sad bismo trebali početi ozbiljno razmatrati vrijeme obroka - ne samo što jedemo nego i kada jedemo, kaže jedan od voditelja istraživanja Frank Scheer s harvardskog medicinskog fakulteta u Bostonu.

Istraživanje je obuhvatilo 420 ispitnika koji su pohađali klinike za zdravu prehranu na jugoistoku Španjolske. Svi ispitanici vodili su dnevnike u kojima su bilježili sve dnevne aktivnosti od vježbanja do obroka.

Svi su bili na mediteranskoj prehrani u kojoj se oko 40 posto dnevnog unosa hrane unese tijekom ručka. Polovica je ručala prije 15 sati a polovica nakon toga.

Iako su tijekom 20 tjedana jeli sličnu hranu i bavili se sličnim fizičkim aktivnostima, skupina koja je ranije ručala izgubila je prosječno oko 10 kilograma odnosno oko 11 posto svoje težine dok su oni koji su ručali kasnije izgubili oko 7,7 kilograma ili devet posto svoje težine. Vrijeme doručka i večere nije bilo povezano s gubitkom na težini.

Osobe koje kasnije jedu idu u krevet s više hrane u želucu što znači da se manje energije potroši i ona se 'skladišti' u obliku masnog tkiva, kaže nutricionist Yunsheng Ma s medicinskog fakulteta sveučilišta u Massachusettsu.

Stručnjaci upozoravaju da u istraživanju ipak nisu uzeti u obzir svi faktori primjerice utjecaj varijacije gena povezane s pretilošću a koja je češća kod osoba koje su sklonije kasnijim obrocima.