Šopingholičarski paradoks

Ekonomska situacija u našoj zemlji sve je tmurnija. No unatoč tomu, ove godine ipak je živahnije u trgovačkim centrima nego lani. Građani iz novčanika vade posljednje kune - najviše se kupuju igračke i hrana za nadolazeće blagdane. Ipak, teško je od kune napraviti dvije, a sniženja su kod nas još daleko od onih na Zapadu.

Trgovci u Zagrebu su optimisti. Kažu da je trgovačke centre posljednjih vikenda posjetilo i do 40.000 ljudi. Potrošnja će, dodaju, biti malo veća nego lani - između 8 i 9 milijardi kuna. Naime, od rekordne 2007., kada je potrošnja u prosincu iznosila više od 9 milijardi kuna, pali smo na prosječnih osam milijardi. No trgovci za ovaj Božić ipak bilježe porast.

Bilježi se i porast broja posjetitelja trgovačkih centara, od 15% do 30%. Sve to skupa dovodi do paradoksa jer iako istraživanja pokazuju da hrvatskim građanima pada kupovna moć, za ovaj Božić potrošit će više. Vjerojatno i više nego što mogu.

Ipak, pod borom će se najčešće pronalaziti odjeća i slatkiši, a ne skupe knjige, igračke i kozmetika. I dok će Zagrepčani najviše kupovati, Slavonci će najviše štedjeti, no prosječno građani će za blagdane potrošiti oko 600 kuna.