Ako nisi na netu - nema te

Nevjerojatni uzlet korištenja društvenih mreža internet je izdvojio kao komunikacijski medij broj jedan. Danas u Hrvatskoj ima više Facebook profila nego prijavljenih TV prijamnika. Kako su te virtualne mreže promijenile svijet koji smo poznavali? Ako nisi na netu - nema te.

Pojam 'društvena mreža' u Hrvatskoj se najčešće poistovjećuje s pojmom 'Facebook'. Ali tu su i druge. Producent reklamnih spotova i spiker Alen Matošović malo više od godinu dana koristi se društvenom mrežom Twitter. On je za njega, kaže, mnogo korisniji.

Twitter je mreža koja se najviše temelji na komunikaciji između ljudi. Najlakše ga je koristiti putem mobitela i trenutačno je najbrži medij na internetu. Alen kaže da to nije puko ostavljanje poruka, u što se najčešće pretvori Facebook.

Ostavka premijera Ive Sanadera, smrt Michaela Jacksona i još mnoge druge informacije na Twitteru su bile dostupne mnogo prije nego što su objavljene u medijima.

Na internetu postoje deseci društvenih mreža poput Twittera, My spacea i Linkedina. Iako je Facebook globalno najpopularniji, Rusi se, pak, najviše koriste Vkontaktom, a u Brazilu se masovno služe Orkutom.

Stručnjak za internetsku komunikaciju Marko Rakar smatra da Hrvatska ne zaostaje za svjetskim trendovima.

Alen Matošović svjestan je koliko su društvene mreže korisne u poslu kojim se bavi. Cilj mu je pokrenuti internetski radio, a znanje koje je stekao o društvenim mrežama pomoći će mu, kaže.

Facebook, Twitter i ostale mreže promijenile su način komuniciranja među ljudima. Tako istraživanja pokazuju da Amerikanci četvrtinu svojeg internetskog vremena provode na društvenim mrežama.

Više o ovoj temi saznajte u razgovoru u Hrvatskoj uživo; gosti u studiju bili su Krešimir Macan, stručnjak za odnose s javnošću i Željko Riha, konzultant za društvene mreže.